Unit 4
" Landscapes "
En esta unidad conoceremos los elementos del paisaje
natural y los de los transformados por las personas, las actividades humanas
que lo cambian y los fenómenos naturales que también influyen. Estudiaremos
los paisajes de España.. En esta ficha se recoge el vocabulario y las estructuras que el
alumnado debe aprender junto con unos enlaces de vídeos que serán de utilidad
para repasar los contenidos estudiados.
|
VOCABULARY
|
|
English
|
Español
|
Relief
Features
Plains
Fields
Roads
Buildings
Farming
Industry
Damage
Pollution
Deforestation
Construction
Wood
Cut
down
Farmland
Harmful
Human
activity
Inner
plateau
River
basin
Beaches
Cliffs
Mild
Drought
Tourism
Valleys
Volcanic
peaks
Crops
|
relieve
características
llanuras
campos
carreteras
edificios
agricultura
industria
dañar
contaminación
construcción
madera
talar
tierra de labranza
l
perjudicial
acción humana
meseta interior
cuenca
playas
acantilados
suave
sequía
turismo
valles
picos volcánicos
cultivos
|
STRUCTURES
|
|
•
Landscapes are different
because they have different types of relief features: mountains, vegetation,
rivers,lakes, plains...
•
In every landscape there
are natural elements and man- made elements like roads, fields, buildings,
factories, bridges…
•
Landscapes change because
of human activities, such as farming, industry, transport and traffic, can
damage landscapes.
• Landscapes deteriorate
because of deforestation, pollution and excessive construction.
•
Deforestation: people
cut down trees for wood and to make space for farmland.
• Pollution: is the
release of harmful substances into the air, water or land.
• Excessive
construction: buildings and roads can destroy woods and natural spaces.
|
|
LINKS
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=LwNfvyCXh1k
https://www.youtube.com/watch?v=BsqKTJtK_vw
https://www.youtube.com/watch?v=KWTDmg8OI_Y
https://www.youtube.com/watch?v=hh3vZc03f1s
https://www.youtube.com/watch?v=X_lZH2E6GHQ
https://www.youtube.com/watch?v=iAc6yrdmAbw
https://www.youtube.com/watch?v=iAc6yrdmAbw
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario